A Honda NT1100 külső megjelenésében a X-ADV formavilágát követi. Szemből mint egy mérges darázs lenne valamelyik Anime képregényből. A mi motorunkat éppen ezért „Züminek” hívják.
A műanyag elemek relatív pontossággal követik egymás vonalait. Az elemek kialakítását úgy csinálták, hogy a lehető legjobb szélvédelme legyen a vezetőnek. Apró kis légterelők a lábnál tökéletesen elterelik a menetszelet. A motor teste a lábat és a derekat védi, míg a kézfejet a két kis szárnyacska próbálja óvni kisebb nagyobb sikerrel, nekem a hüvelykujjamat már éri a menetszél amitől hidegebb időben eléggé tud fázni. Az állítható plexit jól be lehet állítani és ezért a motorosnak teljes a szélvédelem, ami az utasnak nem mondható már el. A motor gyári ülései kemények, 200 km környékén már kezd kifejezetten kényelmetlen lenni. A komfortülésről még nincs tapasztalatom. Az ülésmagasság állítást hiányolom róla. Komfortosabbá tenné az utazást a különböző magasságú vezetőknek.
A mi motorunk a gyári full extrán felül tartalmaz ülésfűtést, és kavicsfeledődés elleni fóliázást. A gyári oldaldobozok hozzák az elvárt minőséget, jó ötlet, hogy biztonsági záras, így nem csapódik ki a doboz oldala amikor kinyitjuk. A gyár ad hozzá belsőtáskát, ami segít a pakolásban. Egyenlőre még ez nem lett tesztelve. Majd húsvétkor 🙂 . A hátsó doboznál jól elkülönítették a doboz tetejét nyitó és a doboz levevő zárat. A doboz levevő zár egyben egy praktikus fül a könnyebb szállításért. Remek ötlet! A hátsó doboz hiányossága, hogy nehézkes kinyitni, mert nincs rajta semmi kiálló rész, így marad a két elem közti kis résbe való benyúlás. Másik negatívum, hogy a doboz belsejében a zárnyelv könnyen becsípheti a dobozban tárolt tárgyaid (pulcsi, papírok…), nincs megoldva ezek védelme. A tanktáska kampós zárja, pont összetudná karcolni a tankot, még jó, hogy le van fóliázva. Szubjektív véleményem, hogy a kicsúcsosodó táska nem illik a motor karakterisztikájához, ráadásul a telefon tartójához nagyon le kell nézni, 4,5 literes mérete sem befolyásoló a pakolás tekintetében. Inkább zavaró, le is cseréltem egy kormányra szerelhető telefontartóra. Tankoláskor teljesen le kell szedni, illetve én nem jöttem rá, hogy lehet-e másképpen megoldani az üzemanyag feltöltést.
Kormány magassága és dőlése az én magasságomhoz (173cm) teljesen jól van beállítva, kényelmes tartást biztosít. A tükrök, szerintem kicsik, nehéz megtalálni a megfelelő szöget, már ha létezik olyan, viszont könnyen elállítódik.
Műszerfal és kezelőszervek:. A kis kijelzőn a legalapbab információk láthatóak, nekem hiányzik róla az üzemanyagszint jelző. A nagy “tv” jól látható, csomó dolgot tud bemutatni a motorról illetve a rátükrözött okos telefonról, ezen funkciók közt lapozgatni kell. Azzal kapcsolatban nincs még tapasztalatom, hogy mi történik amikor kezd kifogyni a benzin, ezt hogy jelzi, ha épp a térkép van megjelenítve a kijelzőn. A kijelző beállítása, a napi számláló nullázása kissé macerás, nekem nehezen kapcsolódik össze a Sena Spider ST1 kommunikációval, de lehet csak rosszul állítottam be. Ezért a telefon tükrözés is nehézkes. A motor áram alá helyezésekor az önellenőrzés nagyon hosszú, meg kell várni amíg le lehet nyugtázni, hogy “ne légy hülye” ez sokáig tart, a funkciók közti váltás visszarepít minket a win98-as időkbe, kb olyan lassan reagál. Azért 2022-ben egy ilyen kategóriájú motornál nem ez lenne az elvárt. A megjelenés és a rajzolatok szépek, jól elkülönítettek, számomra átláthatóak. A személyre szabás kifejezetten jó ötlet volt. A kezelőszervek kialakítása könnyen megtanulható, pár kapcsoló kivételével könnyen elérhető. A váltó az irányjelzőt és a kürt könnyen eltéveszthető, talán egy picit nagyobb van más formájú gomb megoldás lett volna, de összeségében a kialakítása jó. Az indító kapcsolót elég csak egyszer megnyomni és az indítást magától végzi.
A motor indításához talán egy kicsit nagyobb indítóáramú akkumulátort is beszerelhettek volna, így olyan érzetű, mintha lemerült volna az akku.
A sor kettes motor tőle elvárt módon dolgozik. A DCT váltó teszi dolgát, talán amikor két sebességet kell visszaváltani ott torpan meg egy pillanatra. Kezelőkapcsolójára gyorsan reagál. 90km/h környékén az érzet olyan mintha hiányozna belőle legalább még egy fokozat. A futóműve túrázásra van hangolva, a kisebb egyenetlenségeket jól elnyeli, kanyarokban a motort szépen vezeti, jól eltalálták a motor karakteréhez. A motor orr nehéz amit gyorsan meg lehet szokni, de erősebb fékezéskor a hátsó kerék könnyen elveszti a tapadást, könnyen megcsúszik a hátulja.
Az NT1100 összeségében egy jól vezethető, a különböző beállítások közti átkapcsolásoknak köszönhetően jól alkalmazkodik az eltérő környezetekhez. Magasabb sebességnél sincs zavaró szélzaj, a sebességet szinte nem is lehet érezni rajta. Komfort üléssel az egész napos motorozás sem lehet fárasztó rajta. Egy igazi túramotort alkotott a Honda.