A kijelzőn felszereltségtől függően sok ikon, információ lehet, melyek működése elsőre talán nem egyértelmű. Sokakat megzavar, hogy a P (power, erő) 3 állásából miért pont az egyesen a legerősebb a motor, ha a többi kijelzés pont fordítva működik.
A működés gondolkodásmódját és a jelzések magyarázatát szeretnénk tisztába tenni ezzel az írással.
***
Általánosságban elmondható, hogy minél magasabb a szám, annál magasabb az elektronikus kontroll. Ergo minél több kék rész van kitöltve az egyes beállításoknál, annál gyengébb, kényelmesebb, nyuggeresebb az utazás. Minél kevesebb kék van kitöltve annál erősebb, harapósabb a motor.
P – erő (power):
1: legkevesebb elektronikus kontrollálás (maximum erő),
3: legtöbb elektronikus kontrollálás, ergo ez a leggyengébb motorerősség.
(Africa Twin esetén 1-4-ig tart a számozás, nem egytől háromig.)
EB – motorfék (engine braking):
1: legkevesebb elektronikus kontrollálás (legerősebb motorfék),
3: legtöbb elektronikus kontrollálás, ergo leggyengébb motorfék (kényelmes, nyugodt reakció ha elzárjuk a gázt).
Ennek jelentőségét leginkább leejtőn lefelé jövet zárt gáznál érezni.
T – kipörgésgátló (HSTC, traction control, nyomatékszabályozás):
0: kikapcsolva: szabadon pörgethető a kerék,
1: legkevesebb elektronikus kontrollálás (maximum nyomaték),
3: legtöbb elektronikus kontrollálás, ergo legkevesebb nyomaték, vagyis nem engedi hogy a kerék elpörögjön, nem engedi hogy elveszítse a tapadást.
(Africa Twin esetén 0-7-ig tart a számozás, nem nullától háromig.)
DCT módok:
D: üzemanyagkímélő, költségkímélő nyugdíjas üzemmód, zavaróan hamar felvált, nem használatos,
S1: jól, kellemesen működik a legtöbb esetben, később vált el,
S2: sportosabb használat, tovább engedi kipörögni a motort,
S3: agresszív üzemmód gyorsuláshoz, csapatáshoz.
Üzemmódok:
TOUR: túrázó mód, maximum teljesítmény,
RAIN: úgynevezett „eső” mód: visszafogott teljesítmény,
URBAN: városi mód: átlagos felhasználási mód, közepes teljesítmény,
USER 1: szabadon beállítható paraméterezés,
USER 2: szintén szabadon beállítható paraméterezés.
(Africa Twin esetén RAIN nincs, de van GRAVEL és pluszban OFFROAD.)
Kijelző módok:
GOLD: általános kijelző a legtöbb megjeleníthető adattal és sebességgel,
SILVER: széltében emelkedő fordulatszámot és kisebb tankot kijelző mód sebesség nélkül,
BRONZE: félkörívben fordulatszámot és nagyobb területen tankot kijelző mód sebesség nélkül.
Egyelőre csak Africa Twin-ben elérhető:
G – gázreakció (adaptive clutch capability – sebességváltáskor csökkenti a tengelykapcsoló csúszását, így terepen a hátsó kerék sokkal hatékonyabban irányítható):
Cancel: kikapcsolva,
Active: bekapcsolva.
Terepen ezzel lehet „zárni” a tengelykapcsolót, hogy laza talajon a kuplung csúsztatása nélkül induljon el a motor.
Bekapcsolásával a pilóta még pontosabban érzi, hogy mikor kezd tapadni a hajtott kerék. Különösen terepen érezhető az előnye, ugyanis ennek segítségével jobban szabályozható a sodródás, illetve a hátsó kerék kipörgése.
Egyelőre csak Africa Twin-ben elérhető:
W – egykerekezésgátló (wheelie):
0 – kikapcsolva: lehet egykerekezni,
1 – legkevesebb elektronikus kontrollálás (hagyja valamennyire elemelkedni az első kereket),
3 – legtöbb elektronikus kontrollálás: egyáltalán nem hagyja elemelkedni az elejét.
Egyelőre csak Africa Twin-ben elérhető:
S – előfeszítés (preload):
O: off road, vagyis terep,
S: soft vagyis lágy,
M: medium azaz közepes,
H: hard mint erős.